2009-04-05

Mitt hem just nu

Här är några detaljfoton på mitt hem som det ser ut just nu.
Mitt hem, som förövrigt är ett ständigt projekt.

Bild 1,2 och 3; Levande blommor och växter är ett måste, ger sådant liv i inredningen.

Bild 4; Köket. Grön lampa köpt på Tradera, tygtavla från Marimekko (ska dock snart bytas ut).

Bild 5; Min älskade hallampa, inköpt på second hand butik i Stenungsund.

Bild 6; Färgkoden för vardagsrummet är brunt och grönt, fåtölj inhandlad på Holmens marknad, Göteborg, en dansk designfåtölj från 70-talet.

Bild 7; Vardagrummet. Vintage atlas inhandlad på secondhand i Skärhamn. Bruna ljusstakar från IIttala, design Alvar Aalto. I bakgrunden syns min idol, Alfred Hitchcock. En Life tidning från 60-talet, vunnit på Ebay, hemskickat från USA.

Bild 8; Spegel och golvljusstake. Fynd från second hand, Stenungsund.

Bild 9; Indiskt vardagsrumsbord köpt på utförsäljning från Chilli, lampor från Markslöjd. Tygtavla "Kaivo" från Marimekko.

Bild 10; Ett grafisk "A" specialdesignat och tillverkat i gips av Jesper som julklapp till mig.

Bild 11; En såkallad fransk "Miroir Soleil". Arvegods från farmor.


1>
2>
3>
4>
5>
6>
7>
8>
9>
10>
11>

Inga kommentarer: